Mergelės Marijos Dangun paėmimo iškilmė

Katalikiškasis tikėjimas pristato aiškias ir radikalias tiesas: sielos nemirtingumas, kūnų prikėlimas, Dangun įvedimas ir amžinas gyvenimas Dievo artumoje. Šios dienos šventė apie tai ir byloja, jog M.Marija yra pirmoji išgelbėtoji, pirmoji Dievo Karalystės gyventoja. Kiti išgelbėtieji jungiasi prie jos.

Dangun ėmimo reiškinys nėra originalus ir naujas Biblijoje ir M.Marijos atveju. Dar prieš ją teisusis Enochas (Pradžios knyga 5, 18-24), o paskui ir pranašas Elijas (2 Karalių knyga, 2) buvo paimti į Dangų su kūnu ir siela. Todėl sunku būtų atmesti galimybę, jog toji, iš kurios gimė Dievo Sūnus, prisikėlęs ir žengęs į Dangų Viešpats, būtų Jo užmiršta ir palikta mirties bei kapo glėbyje.

Kad M.Marija yra Danguje, patvirtina šv.apaštalo ir evangelisto Jono regėjimas, kurį skaitome Apreiškimo knygoje. Šiam apaštalui nukryžiuotas Jėzus paveda savo Motiną, ir Joną paveda jos globai. Jonas buvo Marijos tolimesnio gyvenimo ir jos Dangun Ėmimo liudininkas. Skaitome, jog Danguje pasirodė didingas ženklas – moteris apsisiautusi saule, su dvylikos žvaigždžių vainiku, po kurios kojomis buvo mėnulis. Iš Apreiškimo konteksto tampa aišku, jog kalbama apie M.Mariją, Įsikūnijusio Dievo Motiną.

Tos dangiškosios Moters paveikslas Apreiškimo Jonui knygoje pristatomas su karališko didingumo ženklais. Neatsitiktinai Marija vadinama Dangaus ir Žemės karaliene, nes negali būti kitaip vadinama Karaliaus Motina, kuri buvo pašaukta su juo karaliauti. Marijos Karalienės titulo šventė švenčiama baigiant Žolinių oktavą, t.y. rugpjūčio 22 d.

Švč.M.Marijos išaukštinimas yra ir kiekvieno Kristaus mokinio pažadas ir pavyzdys. Marijos asmuo tampa labai svarbus, kad galėtume ne tik savo pašaukimo išsipildymą matyti, bet ir turėti užtarėją, kuri padeda išlaikyti ryšį su Jėzumi.

13 komentarų apie “Mergelės Marijos Dangun paėmimo iškilmė

    1. Vienas yra Dievas ir vienas Dievo ir žmonių Tarpininkas – žmogus Kristus Jėzus, kuris atidavė save kaip išpirką už visus, tai paliudydamas nustatytu laiku.
      1 Timotiejui 2:5-6

      Niekas nėra pakilęs į dangų, kaip tik Žmogaus Sūnus, kuris nužengė iš dangaus .
      Jono 3:13

      1. Kodėl ištraukiate iš konteksto? Nesusiaurinkite Dievo veikimo ir jo gailestingumo. Jėzus vienintelis yra atėjęs iš Tėvo prieglobsčio, tačiau į jį gražinti nori visus. O tai ką Jėzus sutiko atsimainymo ant Taboro kalno metu? Ar ne Mozę? O juk Mozė jau buvo miręs gerokai kelis tūkstančius metų anksčiau. Dievas yra gyvųjų Viešpats, todėl Marijos paėmimas į Dangų yra savaime suprantamas. Klausimas, į kurį dangų, nes apaštalas Paulius mini devynis. Gali būti, kad yra Dievo pasaulis, iš kurio atėjo Jėzus, ir yra sukurtasis Rojus, Dievo artumo ir gėrio pasaulis, skirtas jo išganytiems kūriniams.

        1. Sveiki

          Nesutikčiau su jumis dėl paprastos priežasties.
          Biblijoje nėra jokio apaštalų mokymo apie Marijos paėmimą.
          Tai yra legendos, pasakos. Dievo pažado dėl Marijos ėmimo į dangų ar jos kaip tarpininkės nėra.
          Buvau Romos katalikas. Dabar esu tik katalikas.

          1. Tai ir Biblija, kol ji tapo surasyta, buvo zodine, kitaip sakant – kaip legenda. Evangelijos pirmiausia buvo zodinis pasakojimas. Panasiai zodine tradicija visada egzistavo krikscioniu tarpe, jog Marija buvo paimta i Dangu. Ne viskas buvo ir uzrasyta, taciau perduota kaip zodine ir pamaldumo tradicija. Mes, katalikai ir ortodoksai, laikomes apastalines pirmuju krikscioniu tradicijos.

            Biblijoje nerasoma, kaip po sukurimo isplito zmones. Tas pats po Nojaus tvano. Nejaugi kraujomaisos budu? Ten daug ko truksta, ir be tradicijos dvasios iki galo neimanoma suprasti.

            1. Esmė paprasta. Tai kas užrašyta kaip Biblija yra užrašytas Dievo žodis ir kaip teigiate yra žodinė tradicija, kuri nėra užrašyta. Tai užduodu klausimą? Kaip žodinė tradicija gali prieštarauti užrašytam Dievo žodžiui?

              Norėčiau pasiteirauti kaip žodinė tradicija buvo perteikta? Mes visi gerai žinom sugedusio telefono žaidimą

              Susitariam neužgaulioti vienas kito. Ieškau atsakymų į šiuos klausimus, bet ne peštynių.
              Jei galite pateikite lietuviškų nuorodų

              1. O is kur apskritai zinoti, kad Biblija yra Dievo Zodis? Juk nera jokio dokumento tai liudijancio! Kas gali irodyti, kad Biblija yra butent tokia? Tik tai, kad krikscionys nuo pat pradziu ir iki dabar zodiniu budu, savo sirdimis ir protavimu priima tai kaip Dievo zodi. O kaip tai galima pavadinti – tik tradicija!

                Pletku telefonas genda, bet toks dalykas kaip Jezaus, apastalu, Marijos gyvenimas ir zodziai stipriai isireze i pirmuju krikscioniu tiesiogine patirti ir samone, o paskui – tradicija. Pati Baznycia savimi istoriskai nuosekli ir nesa ta tradicija.

                Katalikiskos nuorodos – tai pirmiausia katekizmas.lt . Ieskoti skyriaus apie Marija, labai gerai isdestyta.

                Demesio verta enciklika apie Marija http://www.lcn.lt/b_dokumentai/enciklikos/redemptoris-mater.html

                http://www.ortodoksas.lt/2014/03/baznycios-mokymo-saltiniai-sv-rastas-ir.html

                http://www.lcn.lt/b_dokumentai/vatikano_2s/dei-verbum.html

                1. Klausimas paprastas kodel zodine tradicija priestarauja Rastui? Jeigu galite atsakykite. Nes as ir baigiu diskusija

                  1. Tradicija nepriestarauja sv.Rastui, bet yra kartu su sv.Rastu Dievo Zodzio, kitaip sakant – apreiskimo, saltinis. Jie vienas kita graziai papildo, todel ortodoksai ir katalikai turi didziaja dalimi tapatu mokyma, isreiksta dogmomis. Kai lieka vien tik sv.Rastas, gaunasi tikra makalyne, nes kiekvienas ima interpretuoti pagal save. Tokiu budu pasaulyje siuo metu yra apie 40 000 ivairiu protestantisku ar pseudo krikscionisku sektu, kuriu vien JAV priskaiciuojama 30 000. Ir juk kiekviena is ju interpretuoja savaip, prieisngai kitiems. Tai kas cia su kuo kertasi ir kam priestarauja? Be tradicijos pats sv.Rastas tampa priestaravimu knyga.

  1. Marijos buvimas Jėzaus motina yra ne tik biologinis faktas, tačiau ir aukščiausio laipsnio tikėjimo aktas, todėl Marija pelnė išganymą aukščiausiu laipsniu. Todėl čia labiausiai tinkami Jėzaus žodžiai: „Mano Tėvo namuose daug buveinių. Jeigu taip nebūtų, argi būčiau pasakęs: ‘Einu jums vietos paruošti!’? Kai nuėjęs paruošiu, vėl sugrįšiu ir jus pas save pasiimsiu, kad jūs būtumėte ten, kur ir aš“ (Jn 14).

    1. Marija pelnė išganymą kaip ir visi kiti tikintieji. Jokio aukštesnio laipsnio nėra. Nesiginčyčiau dėl to ar ji buvo šventesnė pavyzdžiui negu aš. Ji tikrai šventesnė duodu 100%. Bet išganymą ji gavo kaip ir visi tinkintieji tik dovanai, jos kaip motinos padėtis jei nepelnė aukštesnio laipsnio išganymo. Nerandu Dievo žodyje tokių dalykų

      1. isijungsiu i diskusija. Kas gali buti artimesnis Jezui nei jo Motina? Tik Dangiskasis Tevas. Zmoniu tarpe artimesnio asmens uz Marija nerandame. Ne tik kad ji motina, bet ji buvo ir pirmoji Jezaus tikincioji. Net jei ji ir yra isganymu apdovanota, tai, pasak arkangelo Gabrieliaus zodziu – labiausiai: labiausiai palaiminta tarp visu moteru. Tame tarpe ir tarp visu zmoniu.

        As bijau, kad Marijos asmens neigimas yra is dalies ir Jezaus asmens, jo gyvenimo ir valios neigimas.

        1. Labai atsiprašau. Marijos asmens tikrai neneigiu. Jos asmuo yra tikras, tik remiuosiu Biblija.

          Prašau, jei galite pateikite žodinės tradicijos apie Mariją nuorodų. Ačiū

Komentuoti: Kunigas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *