Gundymas. I Gavėnios sekmadienis

Pirmojo Gavėnios sekmadienio bibliniai skaitiniai pristato Jėzaus pasninko dykumoje ir gundymo istoriją. Tai pasakojimas apie gundymo techniką, kurią žmogaus atžvilgiu naudoja šėtonas.

Jis prisistato kaip labai susirūpinęs žmogaus gerove, kaltindamas Dievą, jog žmogų nuskriaudė. Neva Dievas duoda tik kasdienės vargo duonos, o velnias siūlo pridėti lengvos ir gausios. Neva Dievas davė prigimtį tik su eiliniais, kasdieniais sugebėjimais, o velnias siūlo pridėti stebuklingų galių ir jėgų. Neva Dievas davė tik nedidelį asmeninį turtelį, o velnias siūlo atiduoti visą pasaulį. Girdi, Dievas per mažai davė žmogui garbės, galių ir turtų.

Šėtonas siekia konkuruoti su Dievu žmogaus širdyje, nori užgrobti žmogaus viltį, manipuliuodamas žmogaus lūkesčiais. Sąlyga daugiau gauti yra pagarbinimas. Už jo pagarbinimą velnias siūlo laikinus pasaulio turtus, tačiau atima amžiną Dangų. Kad žmogus gaus visą pasaulį, labiau primena kvailą iliuziją. Geriausias to įrodymas yra loterija: perkančių bilietus yra milijonai, o išlošia vos keli.

Siekiame stabilaus, ramaus gyvenimo, tačiau tokį pasiekus nejučia panyrame į malonų snaudulį, apkiautimą, o velnias, melo tėvas, skatina manymą, jog mums savęs pačių užtenka ir to gerbūvio, kuriame suparalyžiuojamos paskutinės geros valios, mąstymo ir sąžinės galios.

Už Dievo garbinimą Viešpats duoda Dangų, tačiau tam tikra prasme atima žemę, perdėtą ir ligotą prisirišimą prie kūrinijos.  Dėl to išveda į dykumą tautą, paskui ir savo Sūnų, kai kuriems žmonėms leidžia patirti bankrotus, ligas, artimųjų mirtis, bėdas, kančias, apiplėšimą. Nebūtinai blogi, tačiau ir geri dalykai gali atvesti į dvasinę dykumą, kur susimąstęs žmogus ištaria išganingąjį “taip” Dievui.

Bet vėl išlieka atsivertimo kantrumo ir augimo klausimas. Kūnas, pasaulis ir velnias ragina laikytis vidutinybės, neišsišokti, nepersistengti, ir tai pamaži nuveda prie flirtavimo su blogiu. Deja, kai kurių atsivertimas primena tik nedidelius šventumo virpuliukus, bet ne esminius sukrėtimus ir pertvarkymus. O jų reikia siekti, kad nesustabarėtume žemėje.